۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵

رستگاری مطرح کرد؛

تحویل یک قلاده میمون مهاجم به محیط زیست ری

تحویل یک قلاده میمون مهاجم به محیط زیست ری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از زنده گیری و تحویل یک قلاده میمون رزوس به مأموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رستگاری مشاور مدیر کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: روز گذشته بعد از دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده و زنده گیری یک قلاده میمون در سطح شهر از سوی نیروهای آتش نشانی، بلافاصله محیط‌بانان این اداره در محل حاضر شده و این میمون را تحویل گرفتند.

وی افزود: این میمون رزوس سرگردان در شهر، پس از زنده گیری و تحویل به محیط زیست شهرستان، به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

رستگاری ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت سازمان آتش نشانی شهرداری‌های شهرستان در مأموریت‌های مشترک بویژه تحویل پرنده‌ها و حیوانات به محیط زیست ری، اظهار داشت: میمون رزوس به عنوان یک گونه غیربومی و مهاجم از طریق راه‌های غیرقانونی وارد کشور شده و توسط افراد غیر مطلع خریداری می‌شود و مردمی که از نگهداری آن در خانه عاجز و ناتوان می‌شوند طی یک اقدام غیرمسئولانه و ناآگاهانه آن را در طبیعت و شهر رها کرده و بدین شکل، یک گونه مهاجم را به اکوسیستم‌های طبیعی وارد می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با هشدار درباره رهاسازی این گونه در طبیعت و امکان بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خاطرنشان کرد: این حیوان خوی وحشی گری داشته و عمدتاً در بلوغ رفتار پرخاشگرانه‌ای دارد و از توانایی سازگاری بالایی با محیط برخوردار است.

وی در پایان از شهروندان خواست از خریداری و نگهداری گونه‌های مهاجم و همچنین سایر گونه‌های حیات وحش بویژه بدون اخذ مجوزهای لازم و قانونی از سازمان حفاظت پرهیز کنند چرا که علاوه بر مشکلات محیط زیستی و بهداشتی، این قبیل اقدامات جرم محسوب شده و قانونگذار برابر قانون برای آن جرم انگاری و مجازات تعریف کرده است.

کد خبر 6261872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha